Tisdag i Linköping

Hallå gott folk!

Är på miniturné i Östergötland och är för närvarande inackorderad på hotell i Linköping. Arbetsdagen har flytit på bra och allt har väl varit som brukligt ungefär. På hotellet blev det en timmes träning i gymmet där jag körde ca 35 minuter på löpband och sen var det träning av mage och rygg. Var väldigt trött efter träningen men det ska man väl vara kanske. Nu på kvällen har vi tittat på AIK-Växjö på projektorduk nere i hotellobbyn. Min kollega Robin kom till hotellet under kvällen och vi åt middag och tog ett par öl i lugn och ro. Vi småhetsade varandra under matchen och hans symptatier låg såklart hos Växjö eftersom han är smålänning men han har nog inget riktigt favoritlag egentligen utan han ville bara hålla på något som jag inte höll på. Matchen var väl inget vidare ur kvalitetssynpunkt och AIK hade länge ledningen men tappade till 2-2 när det var 27 sekunder kvar... kändes snopet men vi lyckades ta bonuspoängen efter straffar så det kändes skönt. Varje poäng är riktigt viktig nu i den tajta tabellen. Innan matchen fick trotjänarna David Engblom och Roger Andersson riktigt fina avtackningar och det var en fin gest av klubben tycker jag.

Nu är det dags att lägga sig under täcket här på hotellrummet och försöka sova lite så man orkar med morgondagens uppgifter.

Ha en fin fortsättning på veckan!

Måndagskväll

God kväll!

Så början veckans första dag att bli kväll. Har varit fullt schema från morgon till kväll, precis som vanligt. Uppe med tuppen, arbeta hela dagen, åka och handla och komma hem och ställa sig vid spisen. Pangiusfile med smögensås och ris fick det bli idag. De flesta tyckte det var gott utom Isac såklart som knappt äter nånting. Vid middagen diskuterades det vad alla barnen skulle bli när de blev stora. Elias ska bli snickare, Wilmer ska "åka på raketer"... Vad nu det innebär :)... medan Samuel ryckte på axlarna. Isac vill ironiskt nog bli kock... Såklart. Efter maten blev det läxläsning med Isac.

Nu har jag precis trotsat iskylan som råder här och betat av strax över 5km. När jag sprang nere i gröna dalen så var landskapet nästan overkligt. Stjärnklar himmel och en starkt lysande måne som gav ljus åt den annars kolsvarta miljön. Snön gnistrade så där vackert i månskenet och där var jag i min ensamhet och min musik. Riktigt härligt! En rätt skön runda blev det till slut.

Nu ska jag krascha i soffan en stund innan natten faller på. I morgon väntar en resa till Frövi i Västmanland samt Örebro innan jag tar mig ner till Linköping för övernattning. På onsdag blir det ett besök i Linköping och ett i Borensberg innan jag åker hemåt igen.

På återseende!

// Dan

I ett varmt bad en söndagskväll

Hej!

Har precis krypit ner i ett hett bad. Var i väg med Samuel på terminens första pass av hans dans. Tänkte vara lite smart och attackera Veddestaspåret vid mitt jobb under tiden Samuels dans pågick men det visade sig vara en dålig ide. Det låg jättemkt snö i spåret och dessutom så hade de inte tänt elljusen. Denna ekvation är ganska dålig och med mitt usla mörkerseende så blir det ännu sämre. Jag tog ett varv iaf(tänkte ta 3) men kände efter det att det inte var nån större vits att fortsätta. Var tveksam till om jag skulle dokumentera rundan men jag gör det ändå. Det är kul att framöver se tillbaka på den här tuffa löpsäsongen.

Annars har det väl inte hänt så mkt i övrigt här. Elias har varit på judo och denna vecka skjutsade Marika så jag slapp. Jag och Vic var en sväng in till Sveavägen för Vic behövde handla lite där. Resten av kvällen blir lugn och städad. Jag och Vic ska kura ihop oss i soffan och kolla på Seven med Brad Pitt och Morgan Freeman i en riktigt bra thriller. En av mina favoriter faktiskt.

Vic är sjukskriven denna vecka(tråkigt) så jag funderar på att ta igen lite förlorad tid ute på vägarna med någon övernattning eventuellt. Har en hel del saker jag skulle behöva ta tag i men vet ännu inte vilket väderstreck jag kommer åka i men det klarnar under morgondagen.

Hoppas ni får en fin vecka!